Teleskop

Teleskop Learning Resources GeoSafari® Vega 360

• Máte doma malého zájemce nebo zájemkyni o vesmír a astronomii?
  • Chtěli byste s dětmi zkoumat přírodu a také vesmír zblízka?
  • Vyzkoušeli jsme teleskop Learning Resources GeoSafari® Vega 360 a přinášíme recenzi.

Martínka již nějaký čas zajímá astronomie a také má rád přírodu. Proto si přál teleskop, aby mohl nahlédnout do vesmíru. Vyzkoušeli jsme tedy teleskop značky Learning Resources, který se dá sehnat u Hračkolky. Teleskop Learning Resources GeoSafari® Vega 360 je určen dětem od 8 let. Před pozorováním je potřeba děti poučit, aby se nedívali přímo do sluníčka, protože hrozí poškození zraku. Menším dětem tedy opravdu teleskop do rukou nepatří.

Teleskop je hliníkový a součástí je také praktický kovový stojan, díky němuž si můžete teleskop postavit a bude pro pozorování stabilní. V balení najdete celkem tři okuláry: nízkovýkonný 8 mm, vysoce výkonný 20 mm a komilační, který je určený pro pozorování pozemních předmětů. Teleskop tedy můžete využít nejen k pozorování oblohy a vesmírných těles, ale i k pozorování přírody. Tato „multifunkčnost“ se nám moc líbí.

Pokud máte doma menší badatele, doporučujeme mikroskop pro nejmenší.

Velmi užitečné je diagonální zrcadlo, které orientuje obraz z teleskopu tak, aby byl pravou stranou nahoru, což umožňuje pohodlnější pozorování hvězd, aniž bychom se museli sklánět nízko. Diagonální zrcadlo zobrazuje předměty obráceně, jako bychom se dívali do zrcadla. Je třeba s tím při pozorování počítat. Je to normální. Naopak kolimační okulár (ten dlouhý) obraz upravuje, takže při pozemním pozorování uvidíme obrazy správně.

Teleskop Learning Resources GeoSafari® Vega 360 nás mile překvapil svými funkcemi. Poměr cena / výkon nám přijde velmi dobrý. S teleskopem je možné pozorovat jak přírodu, která nás bezprostředně obklopuje, tak vesmírná tělesa, a dokonce měsíční krajinu a její jednotlivé krátery. Před pořízením je ale potřeba počítat s tím, že je tento teleskop určen už starším dětem a že pozorování vesmíru není úplně jednoduché a že teleskop funguje trošku jinak než klasický dalekohled. Teleskop umožňuje hodně, ale chce to trošku cviku i předchozího studia vesmíru a noční oblohy.

Podívali byste se rádi do vesmíru?