Šetření u dětí předškolního věku

Dnes bych chtěla otevřít téma FINANČNÍ GRAMOTNOST U DĚTÍ a zároveň se podělit o jednu čerstvou zkušenost na toto téma od nás z domu.

Tabulka „šetření“

Martínek si před časem chtěl v hračkářství koupit dvě hračky (hasičskou a policejní přilbu).

Já jsem mu je jen tak „bezdůvodně“, když není žádná příležitost (svátek/narozeniny/Vánoce) pořídit nechtěla, ale zároveň jsem mu radost udělat chtěla, protože vím, že HRY NA PROFESE jsou jeho nejoblíbenější a že by si s přilbami opravdu vyhrál.

Tak jsme vymysleli PLÁN. Domluvili jsme se, že si přilby může koupit, pokud si na ně NAŠETŘÍ.

Vždycky, když jsme byli někde na výletě a chtěl nějakou drobnost (malinovku/zmrzlinu), tak si mohl vybrat, jestli si danou věc koupí nebo jestli částku, kterou by za to dal, ušetří na přilby.

Někdy chtěl šetřit, někdy neodolal. Nechala jsem to na něm.

Na nástěnce měl PAPÍR S POLÍČKY. Pokaždé, když něco ušetřil, VYBARVIL SI OKÉNKO (1 okénko = 10 Kč) a já jsem mu ušetřenou částku dala do kasičky.

Byla jsem celkem zvědavá, jestli to dotáhne do konce. Jestli si ty přilby nerozmyslí. A DOKÁZAL TO! Asi za dva měsíce na přilby NAŠETŘIL. A pak jsme je šli nadšeně koupit. Teď plánuje, na co bude šetřit příště.

Dávám tuto zkušenost k dobru i pro vás. Můžete tuto aktivitu vyzkoušet i s předškolními dětmi. Martínek má necelých 5 roků.

Děti díky ní začnou VNÍMAT HODNOTU PENĚZ, učí se TRPĚLIVOSTI, tomu že NEMŮŽOU MIT VŠECHNO HNED, zároveň mají RADOST, že UMÍ UŠETŘIT a když to dotáhnou do konce, MAJÍ K DANÉ VĚCI ÚPLNĚ JINÝ VZTAH.

Vyzkoušejte. 🙂