Byl jednou jeden konflikt

Dnešní knižní recenzí trošku vybočíme z věkové kategorie předškolních dětí a dětí mladšího školního věku. Ráda bych vám představila knížku BYL JEDNOU JEDEN KONFLIKT, která se zabývá tématem komunikace a konstruktivním řešením konfliktů. Knížka vyšla jako jeden ze vzdělávacích materiálů společnosti NaZemi.

Byl jednou jeden konflikt

První kapitola nazvaná Příběhy přináší adaptace na známé pohádky. Příběhy ukazují na situace, které vyvolávají konflikty mezi hlavními hrdiny. Čtenáři se mohou na „PROBLÉM“ podívat pohledem zainteresovaných postav. Každý konflikt je zároveň paralelou k některému z témat, které je aktuální pro dnešní dobu (ekologie, přistěhovalectví, sociální nerovnosti, neúplné rodiny, kriminalita mládeže, …).

Byl jednou jeden konflikt

Najdete zde adaptace na tyto pohádky:

  • Červená Karkulka
  • O třech medvědech
  • O perníkové chaloupce
  • O třech prasátkách
  • O Popelce
  • Ošklivé káčátko

    Byl jednou jeden konflikt

Druhá kapitola je nazvaná Konstruktivní řešení konfliktů a mediace. Přináší teoretický vhled do problematiky konstruktivního řešení konfliktů a mediace.

Byl jednou jeden konflikt

Uvádí čtyři kroky řešení konfliktů, které jsou charakterizovány těmito otázkami:

1. Jaký nastal problém? Co se stalo?

2. Jaký z toho máte pocit?

3. Co byste chtěli, aby se stalo?

4. Co je skutečně možné udělat?

Dále popisuje mediační proces. Jako jeho cíl uvádí: „najít způsob, jak zlepšit stávající situaci, posílit důvěru a přispět k usmíření“.

Byl jednou jeden konflikt

Třetí kapitola je nazvaná Workshop „Jak na konflikty“. Přináší praktický návod na uspořádání workshopu na téma Řešení konfliktů. Obsahuje také návrhy konkrétních AKTIVIT, jak pracovat s příběhy v knize. Čtenáři zde najdou konkrétní komunikační cvičení a tipy, jak využít potenciál příběhů.

Byl jednou jeden konflikt

Knížku mohou využít především  pedagogové pro práci se středoškoláky či vysokoškoláky. Díky příběhům a aktivitám v knize se studenti učí hledat konstruktivní metody řešení konfliktů, rozvíjí svoji emoční inteligenci, empatii, schopnost vidět problém z více úhlů pohledu a rozvíjí komunikační dovednosti. Knížku BYL JEDNOU JEDEN KONFLIKT doporučujeme všem, kdo pracují s mládeží i dospělými. Seženete ji ve společnosti NaZemi.